11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


eco.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Tarihi belirleyen çeşitli aktörleri ve faktörleri tanımlayabilecektir.
  • Bu aktörlerin ve faktörlerin oynadığı farklı rolleri analiz edebilecektir.
  • Bağımsızlık, Özgürlük ve Ulusal Egemenlik kavramlarını yorumlayabilecektir.
  • Çağdaş, Demokratik, Lâik ve Sosyal bir Hukuk Devleti olan Türkiye Cumhuriyeti’nin oluşum sürecini değerlendirebilecektir.
  • 20.yüzyılın sonlarında ortaya çıkan ‘Küreselleşme’ sürecini analiz edebilecektir.
  • Yeni çağın olgularını tarihî olaylarla karşılaştırabilecek ve tanımlayabilecektir.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Genel Giriş Temel Kavramlar
2 Türk Çağdaşlaşma Tarihi İçinde Osmanlı Yenileşme Hareketleri – Dünyada Olup Bitenler (18. 19. yüzyıllar)
3 Şark Meselesi, Yunan Meselesi Mora İsyanı ve Sonuçları
4 Osmanlı’da Muhalefet ve Meşrûtiyet Hareketleri – Birinci Meşrûtiyet
5 Şark Meselesi Çerçevesinde Ermeni Meselesi
6 İkinci Meşrutiyet ve Bu Dönemin Fikir Hareketleri
7 Dış Olaylar ve Etkileri (Trablusgarp ve Balkan Savaşları Sonuçları)
8 Birinci Dünya Savaşı (Öncesi, Sebepleri ve Başlaması)
9 Osmanlı Devleti’nin Dünya Savaşı’na Katılması, Cepheler Çanakkale Muharebeleri ve Mustafa Kemal Paşa’nın Yıldızının Parlayışı
10 Osmanlı Toprakları’na Yönelik Gizli Paylaşma Anlaşmaları ve Sonuçları Birinci Dünya Savaşı’nın Sona Ermesi Mondros Mütârekesi
11 İşgaller ve İşgaller Karşısında Ülkedeki Durum – Kurulan Çeşitli Cemiyetler
12 İşgaller, İşgallere Karşı İlk Tepkiler ve Osmanlı Yönetiminin Tutumu Mustafa Kemal Paşa’nın İstanbul’a Gelmesi ve Durumu Değerlendirmesi
13 İzmir’in Yunanlılar Tarafından İşgali Mustafa Kemal Paşa’nın Samsun’a Çıkışı ve Faaliyetleri – Millî Mücadele’nin İlânı: Amasya Tamimi ve Kongreler
14 TBMM’nin Açılması – Siyasî ve Askerî Gelişmeler (İç AyaklanmalarDüzenli Ordunun KurulmasıSevr Barış Andlaşması TBMM’nin TepkisiTBMM Hükümeti’nin Dış Politikası
15 Millî Mücadele’de Askerî Gelişmeler: Doğu Harekâtı I. İnönü, II. İnönü Muharebeleri KütahyaEskişehir Muharebeleri Mustafa Kemal Paşa’nın Başkumandanlığa Seçilmesi ve Tekâlifi Millîye Emirleri
16 Sakarya Meydan Muharebesi ve Sonuçları Büyük Taarruz ve Sonuçları : * Mudanya Mütârekesi * Saltanat’ın Kaldırılması *Lozan Konferansı ve Barış Andlaşması
Ders Kitabı Atatürk ve Türk İnkılap Tarihi Siyasal Kitap Evi Hacettepe Üniversitesi Öğretim Üyeleri. Editör: Prof. Dr. Fatma Acun
Önerilen Okumalar/Materyaller Kemal ATATÜRK“NUTUK”; Halide Edip ADIVAR“Türkün Ateşle İmtihanı”; Turgut ÖZAKMAN “Türk Mucizesi – Cumhuriyet” .

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
15
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
35
Final Sınavı
1
50
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
50
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
50
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
3
Final Sınavı
1
5
    Toplam
40

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Güncel iktisadi sorunları çözmeye yönelik katkıda bulunmak için, farklı iktisat kuramlarının önermelerini uygulamalı bir konuda sınamaya yarayacak nicel ve nitel iktisadi yöntemlerin bilgisine sahip olmak.
2 Eğitim sürecinde oluşturduğu birikimi ve problem çözme yeteneğini gazete, dergi yazısı, oturum, panel gibi ortamlarda ve bunların sanal (internet) denklerinde paylaşabilecek yazma, yazılım kullanma ve sunum yapabilme tecrübesine sahip olmak. X
3 Konusuyla ilgili akademik, mesleki, bölgesel, ve global ağların içinde yer almak, bu ağları etkin olarak kullanabilme yetisine sahip olmak.
4 Bulunduğu toplumun ihtiyaçları konusunda yeterli sosyal sorumluluk ve bilince sahip olmak ve gerektiğinde sosyal dinamikleri etkileyebilecek/yönlendirebilecek aktiviteleri organize edebilecek/destekleyebilecek tecrübeye ve yetiye sahip olmak. X
5 Eğitim sürecinde edindiği bilgileri iş yaşamı ve kendi yaşamında edindiği bilgilerle beraber değerlendirerek, kendisine gerekli olan bilgilerin bir sentezini yapabilmek.
6 Elde edeceği eleştirel ve analitik düşünme yeteneği sayesinde kendi öğrenim gereksinimlerini belirlemek ve ileri düzey öğrenimini yönlendirebilmek.
7 Ekonomik aktör ve ilişkilerin yerel, ülke ve küresel düzeyde tanımlanması, bunlar hakkında verilerin derlenmesi, işlenmesi ve ekonomi politikalarına yol gösterebilecek bilimsel araştırma kapasitesine ulaşılması için yeterli kuramsal ve pratik bilgi birikimine sahip olmak.
8 Ekonominin bir sosyal bilim olduğunu unutmayarak toplumsal dinamikleri iktisadi süreçlere hem bir girdi hem de sonuç olarak eklemleme becerisine sahip olmak ve bu alanda yapılan kuramsal yeniliklere açık olmak.
9 Üniversitede edindiği birikimi bulunduğu toplumun kültürel ve tarihsel yapısıyla ilişkilendirebilmek ve toplumun farklı katmanlarına iletebilmek. X
10 Bir yabancı dili kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
11 Ekonomi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak.
12 Üniversite sonrası mesleki ve kişisel gelişiminin devamında yardımcı olacak ikinci bir yabancı dile hakim olmak.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010