eco.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Genel Giriş Temel Kavramlar | |
2 | Türk Çağdaşlaşma Tarihi İçinde Osmanlı Yenileşme Hareketleri – Dünyada Olup Bitenler (18. 19. yüzyıllar) | |
3 | Şark Meselesi, Yunan Meselesi Mora İsyanı ve Sonuçları | |
4 | Osmanlı’da Muhalefet ve Meşrûtiyet Hareketleri – Birinci Meşrûtiyet | |
5 | Şark Meselesi Çerçevesinde Ermeni Meselesi | |
6 | İkinci Meşrutiyet ve Bu Dönemin Fikir Hareketleri | |
7 | Dış Olaylar ve Etkileri (Trablusgarp ve Balkan Savaşları Sonuçları) | |
8 | Birinci Dünya Savaşı (Öncesi, Sebepleri ve Başlaması) | |
9 | Osmanlı Devleti’nin Dünya Savaşı’na Katılması, Cepheler Çanakkale Muharebeleri ve Mustafa Kemal Paşa’nın Yıldızının Parlayışı | |
10 | Osmanlı Toprakları’na Yönelik Gizli Paylaşma Anlaşmaları ve Sonuçları Birinci Dünya Savaşı’nın Sona Ermesi Mondros Mütârekesi | |
11 | İşgaller ve İşgaller Karşısında Ülkedeki Durum – Kurulan Çeşitli Cemiyetler | |
12 | İşgaller, İşgallere Karşı İlk Tepkiler ve Osmanlı Yönetiminin Tutumu Mustafa Kemal Paşa’nın İstanbul’a Gelmesi ve Durumu Değerlendirmesi | |
13 | İzmir’in Yunanlılar Tarafından İşgali Mustafa Kemal Paşa’nın Samsun’a Çıkışı ve Faaliyetleri – Millî Mücadele’nin İlânı: Amasya Tamimi ve Kongreler | |
14 | TBMM’nin Açılması – Siyasî ve Askerî Gelişmeler (İç AyaklanmalarDüzenli Ordunun KurulmasıSevr Barış Andlaşması TBMM’nin TepkisiTBMM Hükümeti’nin Dış Politikası | |
15 | Millî Mücadele’de Askerî Gelişmeler: Doğu Harekâtı I. İnönü, II. İnönü Muharebeleri KütahyaEskişehir Muharebeleri Mustafa Kemal Paşa’nın Başkumandanlığa Seçilmesi ve Tekâlifi Millîye Emirleri | |
16 | Sakarya Meydan Muharebesi ve Sonuçları Büyük Taarruz ve Sonuçları : * Mudanya Mütârekesi * Saltanat’ın Kaldırılması *Lozan Konferansı ve Barış Andlaşması |
Ders Kitabı | Atatürk ve Türk İnkılap Tarihi Siyasal Kitap Evi Hacettepe Üniversitesi Öğretim Üyeleri. Editör: Prof. Dr. Fatma Acun |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Kemal ATATÜRK“NUTUK”; Halide Edip ADIVAR“Türkün Ateşle İmtihanı”; Turgut ÖZAKMAN “Türk Mucizesi – Cumhuriyet” . |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 15 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 35 |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 50 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 50 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 3 | |
Final Sınavı | 1 | 5 | |
Toplam | 40 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Güncel iktisadi sorunları çözmeye yönelik katkıda bulunmak için, farklı iktisat kuramlarının önermelerini uygulamalı bir konuda sınamaya yarayacak nicel ve nitel iktisadi yöntemlerin bilgisine sahip olmak. | |||||
2 | Eğitim sürecinde oluşturduğu birikimi ve problem çözme yeteneğini gazete, dergi yazısı, oturum, panel gibi ortamlarda ve bunların sanal (internet) denklerinde paylaşabilecek yazma, yazılım kullanma ve sunum yapabilme tecrübesine sahip olmak. | X | ||||
3 | Konusuyla ilgili akademik, mesleki, bölgesel, ve global ağların içinde yer almak, bu ağları etkin olarak kullanabilme yetisine sahip olmak. | |||||
4 | Bulunduğu toplumun ihtiyaçları konusunda yeterli sosyal sorumluluk ve bilince sahip olmak ve gerektiğinde sosyal dinamikleri etkileyebilecek/yönlendirebilecek aktiviteleri organize edebilecek/destekleyebilecek tecrübeye ve yetiye sahip olmak. | X | ||||
5 | Eğitim sürecinde edindiği bilgileri iş yaşamı ve kendi yaşamında edindiği bilgilerle beraber değerlendirerek, kendisine gerekli olan bilgilerin bir sentezini yapabilmek. | |||||
6 | Elde edeceği eleştirel ve analitik düşünme yeteneği sayesinde kendi öğrenim gereksinimlerini belirlemek ve ileri düzey öğrenimini yönlendirebilmek. | |||||
7 | Ekonomik aktör ve ilişkilerin yerel, ülke ve küresel düzeyde tanımlanması, bunlar hakkında verilerin derlenmesi, işlenmesi ve ekonomi politikalarına yol gösterebilecek bilimsel araştırma kapasitesine ulaşılması için yeterli kuramsal ve pratik bilgi birikimine sahip olmak. | |||||
8 | Ekonominin bir sosyal bilim olduğunu unutmayarak toplumsal dinamikleri iktisadi süreçlere hem bir girdi hem de sonuç olarak eklemleme becerisine sahip olmak ve bu alanda yapılan kuramsal yeniliklere açık olmak. | |||||
9 | Üniversitede edindiği birikimi bulunduğu toplumun kültürel ve tarihsel yapısıyla ilişkilendirebilmek ve toplumun farklı katmanlarına iletebilmek. | X | ||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | |||||
11 | Ekonomi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak. | |||||
12 | Üniversite sonrası mesleki ve kişisel gelişiminin devamında yardımcı olacak ikinci bir yabancı dile hakim olmak. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest